Wyróżniony produkt to suplement diety SEMA Lab Probiotyk dla dzieci od 1. dnia życia. Zawiera szczep bakterii kwasu mlekowego Lactobacillus rhamnosus GG ATCC 53103, które występują naturalnie w przewodzie pokarmowym człowieka. Decyzją Redakcyjnej Komisji Weryfikacyjnej, produkt został uhonorowany godłem Odkrycie Roku w kategorii Probiotyki dla dzieci.
Marka własna SEMA od 5 lat jest dumą Gemini. Pod jej nazwą kryją się: “Siła Ekspertów, Marka Apteki”. W skład wchodzą 3 linie produktowe: LAB, HERBA i PROTECT. W SEMA wartości proekologiczne są priorytetem, dlatego pracując nad produktami, eksperci biorą na siebie odpowiedzialność za dobór i jakość składników, proces przygotowania.
- Nagroda takiego formatu to ogromne wyróżnienie, ale także odpowiedzialność dla zespołu tworzącego markę SEMA. Dokładamy wszelkich starań, by produkty były tworzone z dbałością o każdy szczegół. Misją marki od początku było i jest zapewnianie najwyższej jakości i dostępności produktów. Laur Konsumenta to dla nas ogromny zaszczyt i potwierdzenie, że wysiłki włożone w rozwijanie i doskonalenie naszych produktów przynoszą zamierzony efekt i są doceniane. To zachęta do dalszej pracy i nieustannego doskonalenia oferty marki SEMA - mówi Joanna Jagodzińska, Dyrektor ds. Strategii Produktowej i Marki Własnej Gemini Polska.
Laur Konsumenta to jeden z pierwszych i jednocześnie najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w kraju. Przyznawany jest w wyniku przeprowadzanego od 19. lat plebiscytu. Godło Laur Konsumenta stało się potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek. Pokazuje, jak konsumenci postrzegają dany produkt w kontekście jakości i innowacyjności, a do tego obrazuje pewien rodzaj emocjonalnego przywiązania do marki. Organizatorem konkursu jest wydawca dodatków w ogólnopolskich dziennikach pod tytułami: Rzecz o Biznesie, Strony Biznesu plus oraz Strony Rynku.
Przeprowadzany od 2004 roku ogólnopolski plebiscyt to ukłon w stronę najlepszych produktów i usług. To też wskazówka dla innych konsumentów. Badania pokazują, że aż 26 proc. Polaków zwracających uwagę na znaki promocyjne, wskazało Laur Konsumenta jako najbardziej przekonujące do zakupu godło promocyjne w Polsce.
Kategoria Odkrycie Roku stworzona została z myślą o produktach innowacyjnych i funkcjonujących na rynku od stosunkowo niedługiego czasu, ale już zdobywających serca klientów. O nominacji decyduje duże zainteresowanie daną nowością rynkową lub znaczny wzrost jej popularności. Taką nagrodę otrzymują nieliczne firmy czy też producenci. O jej przyznaniu decyduje Redakcyjna Komisja Weryfikacyjna.